Kyle XY

Kyle XY
Fra wikimedialakselv.wikidot.com

key_art_kyle_xy.jpg

Kyle XY er en Amerikans tv serie som hadde premiere 16 juni 2006 på ABC nettverket. Serien har elementer fra science fiction og mystery drama stil. ABC valgte å legge bort Kyle XY etter tre meget spennende sesonger. Grunnen til dette var at de ikke hadde penger nokk til å fortsette på flere sesonger. Det ble mange spørsmål om sesong fire, men ABC forklarte sesongen for den ivrige fansen.

Kyle XY handler om en tenårings gutt som våkner opp i skogen. Han er naken og skjønner ikke hvor han er. Han er akkurat som en nyfødt tennåring. Han blir tatt inn av en hjertegod familie som gir han navnet Kyle. De finner ut at han ikke er som alle andre tenårings gutter, han har krefter som ingen andre mennesker har sett før, familien finner også ut at Kyle mangler navle, og han vet ikke hva de forskjellige følelsene betyr, og dette gjør serien veldig spennende. Gjennom hele serien prøver han å finne ut hvor han kommer fra, og hva som er historien hans før han våknet i skogen. Resten av historien forblir ett mysterium.

Serien er en føljetong serie, så man er nødt å se alle episodene etter hverandre. Hver episode består av tilbake blikk hvor Kyle ser fortiden sin, og på denne måten klarer han å pusle sammen historien sin.

Hoved rollen er Kyle ( Matt Dallas ). Birollene er Nicole Trager som mor, Stephen Trager som far, Lori Trager og Josh Trager som blir søsknene til Kyle etter han flytter inn til familien Trager.

Matt Dallas er ikke så kjent i Norge, og han har bare spilt i 16 filmer. Blant annet, As Good As Dead, Shugar Shank, Wannabe og Kyle XY. Han er født 21 Oktober 1982, så han har en lang karrere for seg.