one three hill

One three hill

82633606562.jpg

Sjanger: Drama
Skaper: Mark Schwahn
Utvikler: Michael Tollin, Brian Robbins og Joe Davola
Nasjonalitet: USA
Sesonger: 8
Tv kanal: tvnorge

One three hill er en amerikansk tv serie som handler om halvbrødrene Lucas og Nathan Scott som har samme far, Dan Scott. Lucas og Nathan lever to forskjellige liv, de verken vil eller har kjent hverandre siden faren forlot Lucas og moren før han var født. Lucas og moren lever av en kafé moren eier, mens Nathan lever et ganske luksuriøst liv med faren og moren Deb. Nathan blir presset hardt av faren når det gjelder basketball, det er en av grunnene til at han blir sett på som en stjerne av laget. Etter hvert som Lucas blir med på basketball laget oppstår det en del konflikter mellom de to brødrene som av endte i slåsskamp. Senere i serien skjer det noe som gjør sånn at Lucas og Nathan ikke kan holde seg unna hverandre, men trenger og komme overens.

I serien møter vi også Lucas mor Karen Roe, Nathans mor Deb Scott, Brooke Davis, Pyton Sawyer, Marvin McFadden, Coach Brian Durham, Keth Scott, Haley James Scott, Rachel Gantina, Owen, Skills and James Lucas Scott.

Serien er laget for ungdommer. Temaetikken i serien er om romantikk og ungdomsproblemer.